Korpscheftaken van Politie hervatten hun werkzaamheden.

Bron: KNSA

De Nationale Politie laat ons weten dat met ingang van 3 maart 2021 de afdelingen Korpscheftaken van de Politie hun werkzaamheden zullen hervatten. Uiteraard gebeurt dat met inachtneming van de nog van toepassing zijnde coronamaatregelen. Het hervatten van de werkzaamheden betekent dus dat wapenverloven weer verlengd worden en de bijschrijving en afschrijving van wapens ook weer mogelijk is.

De hervatting van deze werkzaamheden gebeurt wel gefaseerd. Vanwege de grote achterstand die inmiddels is ontstaan en de hoeveelheid werk die op deze afdelingen afkomt vanwege het collectief verlengen van alle jachtaktes deze maand, kan het zijn dat niet direct alle diensten kunnen worden verricht.

Voor de verlenging van bestaande wapenverloven wordt niet langer gebruik gemaakt van het Verlengingsbesluit zoals dat tot op heden van toepassing was, maar geldt er een nieuwe procedure en de stappen die verlofhouders moeten doorlopen, zijn als volgt:

1. Verstuur of overhandig – minimaal 1 maand voordat de geldigheid van uw verlof afloopt – uw verlof op het bureau van politie (in plaats van 14 dagen van tevoren). U zou daarover een bericht van de politie moeten ontvangen, maar wacht daar niet op en neem zelf initiatief.

2. Voordat u uw verlof inzendt of afgeeft, adviseren wij u een kopie daarvan voor uzelf te maken.

3. Ondanks het verzoek van de KNSA daartoe, zal de politie u geen ontvangstbewijs van uw verlof verstrekken; bewaar daarom de kopie van uw verlof goed en neem die mee wanneer u naar de schietsportvereniging gaat.

4. Verstrek gelijktijdig met uw verlof, een ingevuld en ondertekend WM32-formulier (maak ook hiervan een kopie voor uzelf) en een kopie van uw lidmaatschapsbewijs van de vereniging of een kopie van de KNSA-licentie.

5. Het overleggen van uw schietregister is voor dit jaar niet nodig.

6. De verlofhouder ontvangt bericht dat, zodra de coronamaatregelen dat toestaan, het verlof kan worden opgehaald en dat gebeurt – zo is het voornemen – niet later dan 1 juli 2021.

Aanvullende info door Admin;

Zodra er meer nieuws is m.b.t. het opsturen van gegevens en andere bijkomende zaken zullen wij hierover berichten.