introductie

U heeft intresse in de schietsport

SV Flakkee heeft tot doel de schietsport in de breedte te promoten en stelt de leden in staat om op een verantwoorde manier hun sport te beoefenen. De vereniging beschikt daartoe over een verenigingsgebouw met 6 schietbanen van 12 meter, 6 schietbanen van 25 meter en een recreatieruimte.

Het verenigingsgebouw en de schietbanen zijn geopend op donderdagavond en vrijdagavond van 19.00 uur tot 23.00 uur en zaterdagmiddag van 15.00 uur tot 18.00 uur.

Voor mensen die geïnteresseerd zijn en kennis willen maken met de vereniging en de schietsport bestaat de mogelijkheid voor een introductie.

U kunt zich aanmelden voor een kennismaking via het aanmeldformulier, u krijgt dan daarna een uitnodiging om langs te komen. Ook kunt u langs komen tijdens de openingstijden van de vereniging om een afspraak te maken, vergeet hierbij uw legitimatie niet. U dient zich namelijk bij binnenkomst en bij aanvang van de kennismaking te legitimeren. Zonder geldig ID-kaart, rijbewijs of paspoort wordt u niet toegelaten voor een kennismaking.

Tijdens de kennismaking vindt er een gesprek plaats en kan men onder begeleiding en toezicht van een instructeur de schietsport een keer beoefenen en de sfeer proeven. U maakt kennis met een pistool, revolver en geweer. Er wordt alleen met klein kaliber .22 geschoten.

Alle nieuwe leden, met uitzondering die van een andere vereniging overkomen, schieten onder begeleiding. Pas nadat er een veiligheidscursus en schietinstructie door een gediplomeerd trainer heeft plaats gevonden kan er ook (zelfstandig) met vuurwapens worden geschoten, te beginnen met klein-kaliberwapens.

Om lid te kunnen worden van SV Flakkee  moet men een verklaring omtrent het gedrag (VOG) overleggen. De secretaris van de vereniging meldt de schutter aan bij de KNSA waarbij de verklaring wordt meegestuurd. Deze organisatie geeft de schutterslicentie af die de schutter moet kunnen tonen als hij op een schietbaan als schutter aanwezig is.

In Nederland moet elke sportschutter lid zijn van een bij de Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie (KNSA) aangesloten schietvereniging.

Aanmelden kennismaking

Ik ga akkoord met de privacy voorwaarden van SV Flakkee